CARRERAS
PERIODISMO Y COMUNICACIÓN PÚBLICA

Journalism and Public Communication

Have an impact on the formation of critical and active audiences.

NEXT ADMISSION EXAM

February 25

SCHOLARSHIP SESSION

February 21, 2017

Admission

In this section you will find the process and you can download documents to complete your application process

Alejandra Xanic: a journalistic marathon runner

Alejandra Xanic, a graduate of the Communication Sciences program at ITESO, was the winner of this year's Pulitzer Prize (the most prestigious journalism award in the world) for her article on bribes paid by Walmart in Mexico

Description of ITESO facilities

Our campus has modern educational facilities, a state-of-the-art network of information and technology systems, as well as specially designed laboratories for different disciplines.

Sport and Health

Develop your physical and athletic skills, keeping your mind and body healthy in facilities designed to help you reach your goals

Culture

Accompany your academic life with your passion and taste for culture and the arts, takes advantage of all the options we have for you

Educational Model

Our educational model promotes collective learning by students, and asks them to reflect on their social context and to acquire the tools needed to transform it.

"Lo logré". Oro itesiano en las frías aguas de Londres

Andrés Valerio, estudiante de Ingeniería Química en el ITESO, tenía un sueño: acudir a un Campeonato Mundial de Triatlón. No solamente compitió en la edición 2013 celebrada en Londres, sino que se trajo la medalla de oro en la modalidad de "Acuatlón".

Rumbo a los helados confines de la Tierra

Priscila de Alba, recién egresada de Ingeniería Química, es la única latinoamericana en el equipo de la expedición internacional Under the Pole II, que se sumergirá en las profundidades de Groenlandia.

ACCOMPANIMENT
JESUIT